About Me

Volgers

Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 20 mei 2011
Cherry is echt gek op fruit, bijna alle soorten. Ook doet ze een moord voor paprika, het liefst geel of rood. Catharina parkieten zijn zowiezo gek op eten, als je niet oppast worden ze veel te dik en kunnen ze slecht vliegen. Waar ze echt bijna alles voor doet zijn zonnebloempitjes, zonnebloempitjes bevatten veel vetten en een vogel wordt er dus ook dik van als ze er teveel krijgen! pas daar dus mee op. Kleine stukjes fruit kan geen kwaad al je maar zorgt dat het volledig opgegeten wordt en niet op de bodem van de kooi laat rotten. Ik bied dit soort extraatjes meestal in een appart bakje aan in de kooi, zodat het echt een extraatje lijkt in plaats van gewoon voer. Cherry krijgt als voer van mij basis parkieten voer waar ik zelf een lepel zonnebloem pitten aan toe voeg. Dit doe ik omdat ze van het merk: "parkiet extra" erg dik werd en moeite kreeg met vliegen.

Hier een filmpje en een foto van Cherry en haar paprika obsessie!


0 reacties: